Lokalne pozycjonowanie obejmuje działania SEO ukierunkowane na konkretne regiony, miasta lub województwa. Istotnym elementem tych działań jest Wizytówka Google, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania i pozwala w prosty sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Poznaj wpływ kompletności wizytówki na jej pozycjonowanie!
Czym jest Wizytówka Google?
Wizytówka Google jest kluczowym narzędziem w lokalnym pozycjonowaniu. To bezpłatny profil przedsiębiorstwa, oferujący możliwość zaprezentowania biznesu zarówno w Mapach Google, jak i wyszukiwarce Google. Potencjalni klienci mogą szybko sprawdzić najważniejsze informacje o firmie, takie jak adres, godziny otwarcia czy lokalizacja.
Dzięki tej funkcji lokalne biznesy mogą zaistnieć w sieci i pozyskać klientów. Wizytówka Google jest świetnym rozwiązaniem dla lokalnych firm, takich jak restauracje, sklepy, salony kosmetyczne, warsztaty samochodowe, siłownie czy przychodnie lekarskie. Choć jej stworzenie nie jest wcale skomplikowane, największe znaczenie będzie miała jej kompletność oraz frazy, na które jest pozycjonowana.
Wizytówka powinna stanowić zbiór najważniejszych informacji o firmie. Musi odpowiadać na pytania, które mogą zadać potencjalni klienci.
Kompletność Wizytówki Google. Dlaczego ma znaczenie?
Google ceni kompleksowe profile, które zawierają dokładny adres, godziny otwarcia firmy, zdjęcia i opisy. Odpowiednio uzupełnione Wizytówki Google mają większe szanse na uzyskanie wyższej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Wszystkie informacje zawarte w profilu powinny być spójne z tymi, które zamieszczono na innych platformach. Jeśli Google znajdzie takie same godziny otwarcia na stronie internetowej firmy lub na profilu na Instagramie, uzna, że są wiarygodne. To z kolei wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie Wizytówki Google. Jeśli informacje nie będą spójne, efekt niestety będzie odwrotny.
Co powinna zawierać Wizytówka Google?
Kompletna Wizytówka Google powinna zawierać nie tylko dane podstawowe, ale także szereg innych informacji – zdjęcia, usługi, udogodnienia czy opinie.
Dane o firmie
Absolutną podstawą Wizytówki Google są następujące informacje:
- nazwa firmy,
- adres firmy,
- numer telefonu,
- mail kontaktowy,
- strona internetowa,
- godziny otwarcia.
To informacje, które nie tylko wpływają pozytywnie na pozycjonowanie profilu, ale również są kluczowe z punktu widzenia klientów. Osoby wpisujące pożądane frazy w Mapach Google najczęściej rezygnują z tych firm, które nie zawarły kluczowych informacji.
Usługi lub produkty
Wizytówka Google posiada również sekcję, w której można dodać oferowane produkty lub usługi. Klienci mogą z wyprzedzeniem zapoznać się z ofertą firmy.
Zdjęcia i aktualizacje
Wysokiej jakości zdjęcia także wpływają na atrakcyjność wizytówki i zwiększają szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Zdjęcia mogą przedstawiać produkty, jak i siedzibę firmy i jej udogodnienia.
Atrybuty
Atrybuty to wszelkie udogodnienia biznesu, wśród których można wymienić:
- dostępność WiFi,
- dostępność toalety,
- parking,
- specjalne oferty dla rodzin,
- wejście dla osób niepełnosprawnych.
Opinie
Firmy z większą liczbą opinii wyświetlają się wyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania. Google uznaje takie firmy za warte uwagi i znaczące dla branży. Najkorzystniejsze pod kątem pozycjonowania są opinie słowne, mniejsze znaczenie mają z kolei pozostawione gwiazdki.
Warto więc zachęcać klientów do wystawiania opinii. Na lepsze pozycjonowanie wpłynie również odpowiadanie na recenzje – zarówno te pozytywne, jak i negatywne.
Wpisy
Kolejnym sposobem na zwiększenie widoczności firmy w Google Maps jest publikowanie wpisów. Mogą to być zarówno wpisy poradnikowe, jak i te dotyczące nowych usług czy specjalnych wydarzeń. Wrzucony wpis jest sygnałem dla Google’a, że firma jest cały czas aktywna.
Kompletność informacji stanowi podstawę dla wysokiej pozycji Wizytówki Google w wynikach wyszukiwania. Brak adresu, godzin otwarcia czy oferowanych przez firmę usług uniemożliwi skuteczne pozycjonowanie, a jednocześnie zniechęci potencjalnych klientów do skorzystania z usług firmy.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie pozycjonowania Wizytówki Google Twojego biznesu, wyślij nam wiadomość.