Jak kompletność Wizytówki Google wpływa na jej pozycjonowanie?

Lokalne pozycjonowanie obejmuje działania SEO ukierunkowane na konkretne regiony, miasta lub województwa. Istotnym elementem tych działań jest Wizytówka Google, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania i pozwala w prosty sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Poznaj wpływ kompletności wizytówki na jej pozycjonowanie!

Czym jest Wizytówka Google?

Wizytówka Google jest kluczowym narzędziem w lokalnym pozycjonowaniu. To bezpłatny profil przedsiębiorstwa, oferujący możliwość zaprezentowania biznesu zarówno w Mapach Google, jak i wyszukiwarce Google. Potencjalni klienci mogą szybko sprawdzić najważniejsze informacje o firmie, takie jak adres, godziny otwarcia czy lokalizacja. 

Dzięki tej funkcji lokalne biznesy mogą zaistnieć w sieci i pozyskać klientów. Wizytówka Google jest świetnym rozwiązaniem dla lokalnych firm, takich jak restauracje, sklepy, salony kosmetyczne, warsztaty samochodowe, siłownie czy przychodnie lekarskie. Choć jej stworzenie nie jest wcale skomplikowane, największe znaczenie będzie miała jej kompletność oraz frazy, na które jest pozycjonowana.

Wizytówka powinna stanowić zbiór najważniejszych informacji o firmie. Musi odpowiadać na pytania, które mogą zadać potencjalni klienci. 

Kompletność Wizytówki Google. Dlaczego ma znaczenie?

Google ceni kompleksowe profile, które zawierają dokładny adres, godziny otwarcia firmy, zdjęcia i opisy. Odpowiednio uzupełnione Wizytówki Google mają większe szanse na uzyskanie wyższej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Wszystkie informacje zawarte w profilu powinny być spójne z tymi, które zamieszczono na innych platformach. Jeśli Google znajdzie takie same godziny otwarcia na stronie internetowej firmy lub na profilu na Instagramie, uzna, że są wiarygodne. To z kolei wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie Wizytówki Google. Jeśli informacje nie będą spójne, efekt niestety będzie odwrotny.

Co powinna zawierać Wizytówka Google?

Kompletna Wizytówka Google powinna zawierać nie tylko dane podstawowe, ale także szereg innych informacji – zdjęcia, usługi, udogodnienia czy opinie.

Dane o firmie

Absolutną podstawą Wizytówki Google są następujące informacje:

  • nazwa firmy,
  • adres firmy,
  • numer telefonu,
  • mail kontaktowy,
  • strona internetowa,
  • godziny otwarcia.

To informacje, które nie tylko wpływają pozytywnie na pozycjonowanie profilu, ale również są kluczowe z punktu widzenia klientów. Osoby wpisujące pożądane frazy w Mapach Google najczęściej rezygnują z tych firm, które nie zawarły kluczowych informacji. 

Usługi lub produkty

Wizytówka Google posiada również sekcję, w której można dodać oferowane produkty lub usługi. Klienci mogą z wyprzedzeniem zapoznać się z ofertą firmy.

Zdjęcia i aktualizacje

Wysokiej jakości zdjęcia także wpływają na atrakcyjność wizytówki i zwiększają szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Zdjęcia mogą przedstawiać produkty, jak i siedzibę firmy i jej udogodnienia.

Atrybuty

Atrybuty to wszelkie udogodnienia biznesu, wśród których można wymienić:

  • dostępność WiFi,
  • dostępność toalety,
  • parking,
  • specjalne oferty dla rodzin,
  • wejście dla osób niepełnosprawnych.

Opinie

Firmy z większą liczbą opinii wyświetlają się wyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania. Google uznaje takie firmy za warte uwagi i znaczące dla branży. Najkorzystniejsze pod kątem pozycjonowania są opinie słowne, mniejsze znaczenie mają z kolei pozostawione gwiazdki.

Warto więc zachęcać klientów do wystawiania opinii. Na lepsze pozycjonowanie wpłynie również odpowiadanie na recenzje – zarówno te pozytywne, jak i negatywne.

Wpisy

Kolejnym sposobem na zwiększenie widoczności firmy w Google Maps jest publikowanie wpisów. Mogą to być zarówno wpisy poradnikowe, jak i te dotyczące nowych usług czy specjalnych wydarzeń. Wrzucony wpis jest sygnałem dla Google’a, że firma jest cały czas aktywna.

Kompletność informacji stanowi podstawę dla wysokiej pozycji Wizytówki Google w wynikach wyszukiwania. Brak adresu, godzin otwarcia czy oferowanych przez firmę usług uniemożliwi skuteczne pozycjonowanie, a jednocześnie zniechęci potencjalnych klientów do skorzystania z usług firmy.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie pozycjonowania Wizytówki Google Twojego biznesu, wyślij nam wiadomość.

Szkolenia

Chciałbyś lepiej poznać środowisko reklamowe facebooka, a może interesuje Cię to jak tworzyć viralowe treści i angażujący kontent na Twoich social mediach?

Szkolenia, które oferujemy to przede wszystkim przekazanie praktycznych umiejętności, których wdrożenie zapewni większą skuteczność Twoim działaniom reklamowym w sieci.

Jeśli masz czas na to, aby samodzielnie prowadzić swoją komunikację w mediach społecznościowych, lub po prostu interesuje Cię ten temat, lub chciałbyś/chciałabyś pewniej kontrolować działania agencji lub swojego marketing managera, skorzystaj z naszej oferty szkoleniowej.

Co oferujemy:
1. Skuteczne praktyki w social media, czyli jak tworzyć angażujące treści i reklamy, które zwiększą wyniki sprzedaży (koszt: 2000 zł netto/ 8 h – szkolenie indywidualne);
2. Restauracja w sieci – jak prowadzić komunikację biznesu restauracyjnego, zwiększając liczbę Gości, ilość zamówień online oraz rozpoznawalność restauracji (koszt: 2000 zł netto/ 8 h – szkolenie indywidualne);
3. Usługi – jak promować usługi za pośrednictwem social media (koszt: 2000 zł netto/ 8 h – szkolenie indywidualne).

Marketing rekomendacji

Nic tak skutecznie nie wpływa na pozycjonowanie produktu oraz decyzje zakupowe, jak opinie innych użytkowników sieci. To właśnie dlatego stworzyliśmy społeczność, która bardzo chętnie podzieli się swoją opinią z innymi.

Najpierw dokładnie poznajemy Twój produkt, następnie badamy opinie na jego temat w sieci, tak aby poznać w pełni jak wygląda wizerunek Twojej marki. Razem z Tobą ustalamy cele jakie wypracuje nasz marketing rekomendacji, dobieramy odpowiednie narzędzia a następnie zapoznajemy z Twoim produktem naszą społeczność.

Każdorazowo usługa marketingu rekomendacji zakończona jest szczegółowym raportem z realizacji.

Tworzenie stron www

Stworzymy dla Ciebie witrynę, która przyciąga na dłużej i która sprzedaje! Tworzymy zarówno wizytówki online, rozbudowane witryny, jak również sklepy online.

Korzystamy z usług doświadczonych webdesignerów, specjalistów od UX oraz webmasterów, którzy doskonale znają zachowania konsumentów w sieci.

Projektujemy strony przede wszystkim z naciskiem na to, aby były maksymalnie funkcjonalne dla ich odbiorców.

Nasze www tworzymy wg. maksymy przeprowadzenia użytkownika za rękę, przez content page, po stronę produktową, aż do koszyka i dokonania zakupu. Jeśli marzysz o dobrze skonfigurowanej witrynie, która skutecznie przedstawi Twój produkt i zachęci użytkowników do zakupu, to świetnie trafiłeś!

Co oferujemy:
– tworzenie stron www (landing page, wizytówki);
– tworzenie i konfiguracja sklepów online;
– zarządzanie witrynami.

Social Media marketing

O sile mediów społecznościowych nie trzeba nikogo przekonywać. Powierz nam swoje profile w social media i patrz, jak rośnie liczba Twoich fanów, ich aktywność, a w rezultacie rozpoznawalność Twojej marki, a co za tym idzie sprzedaż!

Planujemy i realizujemy kompleksowe działania marketingowe i wizerunkowe w oparciu o kanały social media.

Bardzo dobrze znamy specyfikę poszczególnych portali. Wiemy jak dobierać grupy docelowe, tak aby maksymalizować Twoje wyniki i jak zaplanować i tworzyć kontent w taki sposób, aby był ciekawy i angażujący. To w połączeniu z wiedzą naszych profesjonalnych marketerów, którzy przygotują, a następnie zoptymalizują kampanie Twojej marki sprawi, że wskaźniki Twojego biznesu poszybują w górę.

Co oferujemy:
– planowanie i realizowanie komunikacji marketingowej w social media (facebook, instagram, twitter, TikTok, youtube, LinkedIn i inne);
– tworzenie oraz prowadzenie i optymalizowanie reklam w środowisku Facebook Ads oraz Google Ads;
– audyt komunikacji marketingowej w sieci.

Mediovo to wspólny projekt wszystkich osób zaangażowanych w życie agencji. W 2021 roku nasze szeregi stanowiły raptem trzy osoby. 2022 rok zamykaliśmy jako 17-osobowa ekipa, która wspólnie wypracowała 4 krotnie większy obrót niż rok wcześniej. Zarządzamy ponad 50 profilami naszych klientów, tworząc komunikację w 4 językach i wyświetlając reklamy na trzech kontynentach w kilkunastu krajach.

Co wspólnie osiągnęliśmy?

– przeprowadziliśmy trzy internacjonalizacje przedsiębiorstw produkcyjnych, zdobywając rynki zagraniczne dla polskich przedsiębiorców,

– tylko w 2022 nagraliśmy 38 klipów video i zrealizowaliśmy 144 sesje zdjęciowe,

– w 2022r. utworzyliśmy i wprowadziliśmy do środowiska sieciowego 28 stron www,

– stworzyliśmy największą w Polsce skatalogowaną sieć ekranów reklamowych, w której oddajemy do dyspozycji naszych klientów ponad 6 tys. ekranów na terenie całej Polski.

W ramach projektu dot. internacjonalizacji przedsiębiorstwa IPS finansowanego z funduszy unijnych realizowaliśmy zadania z zakresu marketingu oraz tworzenia stron www, które miały umożliwić firmie produkcyjnej wejście na nowe rynki tj. rynek niemiecki oraz rynek norweski. W tym celu przygotowaliśmy dla Thermo IPS dwie domeny z funkcjonalnością sklepu online oraz szereg materiałów reklamowych w językach obowiązujących na perspektywicznych rynkach niemieckim i norweskim. Materiały te wykorzystaliśmy w kampanii leadowej Thermo IPS, której celem było pozyskanie nowych kontrahentów.

Co wspólnie osiągnęliśmy?

– wysoka pozycja domen Thermo IPS w niemieckiej i norweskiej wyszukiwarce (kilkadziesiąt fraz w TOP 5),

– ponad 300 kontaktów handlowych do kontrahentów zainteresowanych produktami Thermo IPS,

– znaczące zwiększenie rozpoznawalności marki na rynkach norweskim i niemieckim.

Znajdująca się w odnowionej Elektrowni Powiśle w Warszawie, restauracja Tres Toros to szczególne miejsce, gdzie Goście lubują się w najlepszych daniach kuchni Półwyspu Iberyjskiego w towarzystwie starannie wyselekcjonowanych win. Zadbaliśmy o to, aby mieszkańcy Warszawy dowiedzieli się o tym wspaniałym miejscu.

Cele:

– Wzrost rozpoznawalności restauracji na terenie Warszawy

– Skuteczna promocja eventów cyklicznych organizowanych w restauracji

– Zwiększenie ilości rezerwacji indywidualnych oraz grupowych

 
Działania:

– Opracowanie stałych elementów komunikacji wizualnej

– Przygotowanie i realizacja strategii komunikacji

– Konfiguracja i optymalizacja reklam facebook ads/google ads

– Tworzenie formatów foto i video na potrzeby promocji miejsca

 
Rezultaty:

– Zwiększenie rozpoznawalności marki w grupie docelowej Klienta

Dary Posejdona to biznes, którego Mediovo można by rzec, jest ojcem chrzestnym! Ekipę Darów Posejdona wspieramy od samego startu. W projekcie Dary Posejdona odpowiadamy za całościową koncepcję obecności marki w sieci. Poczynając od kontentu na kanały social media, po wykreowanie brand heroe, kończąc na kontakcie z lokalną społecznością poprzez aktywność na grupach i tworzenie eventów wokół lokalnych sklepów.

Co wspólnie osiągnęliśmy?

– Aktywny rozwój marki od 1 do 7 punktów sprzedaży.

– Najbardziej rozpoznawalna sieć delikatesów rybnych w aglomeracji warszawskiej w zaledwie dwa lata.

Możliwość brania czynnego w dynamicznym wzroście naszych Klientów, zawsze łączy się dla nas z ogromem satysfakcji z dobrze wykonanej pracy. W okresie 2020-2022 związaliśmy się z firmą Najlepszy Ekogroszek, która postawiła przed nami wyzwania polegające na zwiększeniu sprzedaży online oraz promocji rozwijającej się sieci franczyzowej punktów stacjonarnych. Branża energetyczna nie należy do najłatwiejszych pod kątem komunikacji, dlatego niezwykle ważny w tej realizacji okazał się dobór odpowiednich narzędzi i postawienie na realną wartość, jaką firma może przekazać odbiorcom.

Co wspólnie osiągnęliśmy:

– rozwój sieci franczyzowej od 2 do 13 punktów w przeciągu niespełna roku,

– wzrost zaangażowania odbiorców o przeszło 450%,

– ROAS w sklepie online na poziomie 22,8.

Naszym zadaniem we współpracy z firmą DOLFOS oraz DOLOFS PETS było przygotowanie i wdrożenie strategii komunikacji, która ożywi kanały social media firmy, zwiększając aktywność użytkowników. Pośród naszych zadań jest także konsekwentne zwiększanie widoczności strony i świadomości produktowej pośród odbiorców DOLFOS oraz DOLFOS PETS.

Konsekwentnie realizujemy cykle materiałów video, odwiedzając z kamerą zarówno siedziby DOLFOS oraz DOLFOS PETS, jak i partnerów DOLFOS na terenie kraju.

Co wspólnie osiągnęliśmy?

– zwiększenie zasięgu profili o ponad 800%,

– wzrost aktywności użytkowników o ponad 500% w pierwszym półroczu,

– znaczący wzrost widoczności strony w wyszukiwarce (kilkadziesiąt fraz w TOP 10).

Fryderyk Festiwal to najważniejsze polskie muzyczne święto, które gromadzi artystów, fanów i branżę muzyczną w jednym miejscu. Jesteśmy dumni, że mogliśmy być oficjalnym partnerem technologicznym tego wyjątkowego wydarzenia podczas 30. edycji oraz współpracować przy tworzeniu contentu w trakcie 29. edycji.

Nasza rola obejmowała tworzenie dynamicznych i angażujących treści na social media Fryderyk Festiwal. Przygotowaliśmy profesjonalne wideorelacje i fotorelacje z Gal: Muzyki Rozrywkowej i Jazzu oraz Muzyki Poważnej, a także na bieżąco publikowaliśmy wyniki konkursu na Facebooku oraz Instagramie.

Co wspólnie osiągnęliśmy?

– Organiczne pozyskanie obserwujących fb + 1500 obserwujących / ig + 3500 obserwujących

– Wygenerowanie organicznego zasięgu profili na poziomie 1,4 mln odbiorców

– Wzrost aktywności odbiorców o ponad 5000%

– Wzrost zasięgu o 3500%